torsdag 3 september 2009

Kul färgdag på jobbet

Idag har jag haft roligt på salongen. Har blivit allt från champangeblond till rosa till kopparrött.. Första kunden Annie, kom in med en liten utväxt och en "vanlig" solblekt blond färg. Jag ville göra henne lite "dyrare" som jag uttryckte det. Hon köpte mitt icke särskilt genomtänkta, fast rätt klockrena uttryck så vi satte igång! (blandat en ljus beige med en skvätt koppar som toning efter blekta slingor i botten):)

Så här blev resultatet..
Fattar ni va ja menar med en "dyrare" färg? Blev kanon..


Här har vi Karolina, som också kom in med en rätt tråkig blond. Ja gjorde henne kallblond för ca 4 månader sen, sen har hon lekt frisör hemma å kladdat i lite blekning själv:) Hon kanske tyckte ja behövde kämpa lite:) Karolina vill gärna rocka till sig lite, och ger mig fria händer. Jag vet att hon inte är rädd och vill att det ska synas! Så nu JÄ....

Innan..
Blandar till Rosa, lila, mörkbrun.. hmm


Ser lovande ut... Lagt en dämpad "violett-kopprig" toning på det blonda också.


Efter..Blev super, KUL :):) Karolina stappla iväg på sin kryckor mycket nöjd med sitt nya hår...:)

Här har vi Helena som jag haft som kund att tag, hon har varit blond och brunett och haft en lång lugg med stökiga längder som varit nedanför öronen. Hon kom in suckandes idag med en önskan om förändring. Hon ville ha det kort, men visste inte hur eller vilken färg. Jag vet att hon inte är rädd och att hon tycker om röda toner.

Så med hennes fina hudton (som gärna får bli blekare) och klargröna ögon så va färgen given! Koppar!!

Tjoho blev såå fint! STOR förändring....





Nu e ja helt slut efter en kreativ dag, ska kolla True Blood på datorn och somna in.. kommer väl drömma om vampyrer med roliga hårfärger... :) Tänk er Alexander Skarsgård med huggtänder och champangerosa hår... Kan funka! Eller nä..

God natt
Jenny

1 kommentar:

  1. "dyrare" färg - så klockren beskrivning
    och den violetta styling var grym1
    Du är grym!

    SvaraRadera