söndag 12 juli 2009

Rött Hår

Hej hej! Ja det har väl inte undgått någon att det är rött hår som gäller? Eller kom det som en chock:)? Men spring nu inte till "frissan" i all iver och i tron om att bli en het eldig "röding"...( hmm e inte de nån slags fisk, god har jag för mig...)
Går du från blond till röd kan du räkna med att få underhålla färgen ofta. Röda toner är lite luriga och vill gärna tvättas ut. Samtidigt är det svårt att få bort dem helt om du skulle vilja bli blond igen. Men
våga gärna, men med vetskapen om att det kan bli omständigt;)

Är du däremot brunett och vill hotta till dig å haka på trenden så behöver det inte bli enklare.. -Gud va negativ jag är nu, men då jag är frisör ser jag oxå jobbet bakom och konsekvenserna.. sorry ska vara lite mer peppande kanske? Bra att få lite varningar och peppningar ihop:) Är du naturligt brun är det betydligt enklare att få en varm mustig röd. Är du färgad brunett, måste oftast blekning in i bilden, kan gå med uppljusande färg men räkna med blek! och bleks håret krävs underhållning oxå här, då den röda färgen som läggs ovanpå kommer tvättas ur och det ljusa under kommer fram...

MEN va snyggt det är!!!







Ja eee lite flashbacks får man med dessa dockor, de va ju faktiskt ofta rödhåriga..



Till ditt nya röda hår kan du ha en annan trend som jag nämnt tidigare, nämligen en hårblomma....
-Hittade detta diadem på pickles i vasastan.




På återseende;)
Jenny

1 kommentar:

  1. nice! men var är bilderna från i lödags??
    i min väska kanske???:)

    SvaraRadera